aandrijving 04-06-2020
De aandrijfas wip je er met een koevoet simpel
eruit
Aandrijf as vooras is de kruisje precision 371
Je hebt een korte en een lange vooras
aandrijfas
aandrijf as voor de vooras ook losgehaald
De aandrijf as voor de vooras moet je alle
cupjes
van binnen naar buiten slaan., ze zijn geborgd met plastic
Alle cupjes goed warm stoken dan sla je ze er zo uit
Bij Summit heb ik dit revisie setje gekocht
Alles uit de gaffel gehaald, en op volgorde
gelegd
Alle cupjes weer van buiten naar binnen persen
in de bankschroef
Even pauze, want er klopt iets niet
De cupjes komen niet genoeg naar binnen,
krijg beide klipjes er niet op.
Ben maar met wat anders verder gegaan, in de
revisie set had ik 2 veren
De grote veer weg gegooid.
Zat speciaal vet in de revisie set eerst wat in de gaffel gedaan
De kogel past net door de olie keering,
de oude zag er nog gaaf eruit heb die laten zitten
Eerst veer erin dan ringetje en dan de 3 maantjes erin
met dunne kant naar boven
Dan weer ringetje erop en dan olie keering
plaatsen
Het is heel simpel
Verder met het kruisje probleem,
ik heb een Moog 248 gekregen van xxxxxxxx
Ik heb op hun site kruisjes van de voorste aandrijfas bak zijde
2 kruisjes besteld, en Moog 248 gekregen
Maar de kruisjes passen helemaal niet,
krijg de ringetjes niet in de cup gleufjes
Volgens de specificatie Moog 248 is de maat van clip t/m clip 2,625 inch
Dat is 67,9 mm, dat gaat nooit passen.
Gelukkig heb ik dat oude onderdelen overzicht van DTB
Die verwijzen naar een precision 534
De precision 534 heeft van clip t/m clip een afmeting van 2,563 inch
Dat is 65,1 mm
Kijk en dat past wel
hun
xxxxx hiermee geconfronteerd, kon ze terug sturen.
Maar de kruisjes waren niet meer oke heb ze weggegooid.
Weg geld ......
Via Marktplaats wel de goeie kruisjes kunnen kopen
Verder gegaan met de vooras aandrijfas kruisje aan vooras zijde
Dat is een Precision 315
De cupjes erin gepers en clipjes in de gleuf
geklikt
Wat heb ik een oorlog gehad met mijn
aandrijf assen
Maar heb ze allemaal los gekregen heb geen persbank.
Wel een gasbrander
Alles klaar om gedemonteerd te worden
Achteras ook nieuwe kruisjes
Kruisje moet nog met bankschroef in gedrukt
worden
De lange aandrijf as kan weer gemonteerd
worden
De achter aandrijf as weer gemonteerd
De wiellagers goed in de vet gezet
Olie keering geplaatst voor de voorwiel lager ,
met deze handige buis is het appeltje eitje
Vet man
Voordat de kroonmoer erop gaat,
de schroefdraad ingespoten met kopervet
Remklauw wat samengedrukt om weer terug te
kunnen plaatsen
De voorwiellager volgepompt met vet, wiel weer
terug geplaatst
De kroonmoer goed aangedraaid en spitpen geplaatst
Op facebook gevraagd, wat is je afmeting van je
gaffel ?
Het enige wat ik hoorde was 65,1 mm
Heb via marktplaats van mercruiser1 2x de juiste kruisjes gekocht
Maat van clipjes buitenkant 65,1 mm
Dit zijn de juiste kruisjes
Daar gaat die dan
Alles weer in elkaar gezeten heb weer gereden
Heerlijk