Headers en uitlaat 06-06-2010
Wou eigenlijk van die verchroomde dure
headers,
maar heb toch maar gekozen voor de goedkopere stalen versie.
Ik heb mijn headers gekocht bij EPS
http://www.uitlaten.com .
Ze adviseerden mij ook om koperen pakking erbij te doen dat heb ik dus
ook gedaan.
1e probleem komt gelijk om de hoek kijken ,
ik heb "smog holes" .
Hier moet ik draad in tappen en boutjes in doen.
We recommend threading the hole with a ¼"-20 tap
about 3/8" deep.
Fill holes with set screw (1/4’ long, ¼"-20 thread) or other suitable
plugging device.
Ik had 1/4’ long, ¼"-20 thread bouten
geregeld maar had niet zo'n tap.
Heb uiteindelijk na een tip van Kurt M6
draad in de smog holes getapt.
Kop van bouten afgezaagd en voor de
schroevendraaier een sleuf gezaagd. Dit werkt perfect.
Hier de koperen pakking
De smog holes komen net een beetje onder de header pakking vandaan
Linkerkant, de startmotor moest ik
demonteren, maar kreeg de headers niet aan de motorblok .
Ben ik even blij dat ik niet van die dure chromen heb gekocht.
Heb een heel klein stukje van de chassisbalk gezaagd en een buis
(de
achterste) een beetje
plat geslagen.
De uiterste beide draadstangetje voor de header in de motorblok heb ik ook moeten
verwijderen.
Als je deze eruit draait komt er koelvloeistof uit je
motorblok.
Daarom zaten er draadstangetjes erin ipv bouten .
Gelukkig heb ik alle koelvloeistof afgetapt en kwam een restantje
koelvloeistof.
En ook nogges mazzel dat ik een kleine starter erop zitten, anders passen de headers
niet.
Rechterkant, dat ging veel gemakkelijker.
Totdat ik de automaatbak pijlstok moest verbuigen gevolg lekkage
onderaan bij de buis.
Baalde gigantisch.
De pijlstokbuis had ik eruit getrokken, de
olie in een bak opgevangen.
Buis heb ik weer zo goed mogelijk recht
gemaakt.
Er zit in de buis die in de automaatbak gaat een inkeping
rondom.
Hier zat een ronde rubbertje er omheen.
Ik heb een iets kleinere maar dikkere rubberen ringetje gebruikt.
En
buis weer terug geplaatst. Had nog 1,5 liter oude versnellingsbak olie.
Alles lijkt dicht te zijn
We hebben een leuke stationair gas geven sound.
RVS ophangbeugels aan de uitlaat gehangen, de uitlaat hangt aan beide uiteinden aan een rubber.
Heb gereden en wat een lekkere V8 sound, vooral als ik rij en gas geef :o) superrrrrrrrrrrrrrrr.UPDATE
De sound was leuk, maar toch veel "te hard". Daarom besloten om de uitlaat maar weer te veranderen.