Menu

Ignition 16 oktober 2006

De motor slaat soms een bougie over als de motor koud is . En besloten om een nieuwe rotor, kap,spoel en weerstand te kopen.
Voordat ik alles los gehaald heb heb ik de startmotor laten draaien totdat de motor bijna op nul graden staat voor cylinder 1.
Je ziet 2 streepjes een lange en een korte de korte heb ik zelf gedaan. Ik verleg de nul lijn 10 graden lager,
omdat de schaal indeling maar tot 10 graden gaat.
Dus als het onderste streepje met stroboscoop 4 graden boven nul zit dan heb ik hem op 14 graden afgesteld.
Zie ook onderaan deze pagina
Dodge W200 ignition ontsteking
En ook maar voor de zekerheid een foto gemaakt van de positie van de rotor, deze staat ook op cylinder 1
Dodge W200 ignition ontsteking
Toen de accu voor de zekerheid afkoppeld, kan de startmotor ook niet meer draaien
Dodge W200 ignition ontsteking
Alle bougies kabels verwijderd.
Hier is de ignition distributeur van motor gehaald,hij kan dus op 2 manieren geplaatst worden
Dodge W200 ignition ontsteking
Wou al een lange tijd de weerstanden vervangen , blokje is ingetaped want keramiek is gescheurd.
Weerstandblokje kost 8 euro , dacht ach doe es gek :o)
Dodge W200 ignition ontsteking
Hier de nieuwe ignition kap en rotor , kap iets in de 20 euro en rotor 8 euro
Dodge W200 ignition ontsteking
Hier de nieuwe ignition rotor , heb de mechanische vertraging ingespoten met siliconen spray
Dodge W200 ignition ontsteking
Hier de nieuwe ignition coil en ballast resistor,
1 ohm voor ignition coil en 5 ohm voor de electric ignition control unit
De ignition coil zet ik niet meer op de motor maar plaats ik op het schutbord,
op de motor word ie te warm en dat is niet goed voor de levensduur
Dodge W200 ignition ontsteking
oude lekte olie
Dodge W200 ignition ontsteking
Dodge W200 ignition ontsteking
De tape eraf gehaald van de ballast resistor en keramiek brokkelde helemaal uit elkaar .
Nieuwe zit er nu op
Dodge W200 ignition ontsteking
De ignition distributeur er weer op gezet, en de rotor weer op dezelfde positie gezet
De bougies kabels moesten er weer op, de rotor zat bij cylinder 1 en zo alles weer juist geplaatst
De cylinder volgorde 1-8-4-3-6-5-7-2 staat ook op de 318 manifold

Dodge W200 ignition ontstekingDodge W200 ignition ontsteking

Dodge W200 ignition ontsteking

Hier een foto genomen toen de stroboscoop zat te flitsen bij stationair draaiende motor,
het kleine streepje zit op 4 graden.
Ik rij op gas en dan moet hij op 14 graden staan
Dodge W200 ignition ontsteking
Deze stroboscoop, RPMmeter en Voltmeter gebruikt om de dodge af te stellen, werkt echt super
Dodge W200 ignition ontsteking