Laadbak30-06-2006
Hieronder zie je hoe ik de laadbak heb
aangepakt, echter 2 jaar later 23-06-2008 ..........
De zijkanten is goed, maar wat op de platte gedeelte van de laatbak zit
laat allemaal los.
Dus moest dit eraf steken en schuren, de zijkanten heb ik ligt
geschuurd.
Alles weer in de owatrol gezet en daarna met zwarte hoogglans hammerrite
in de
bak zat eerst de gastank, maar die zit nu achter/onder de achteras.
Hier
en daar zaten wat roest plekken waar de gastank eerst zat ,
na alles geschuurd
te hebben dit bewerkt met Owatrol CIP http://www.owachem.nl/
als menie.
Dit werkt echt perfect.
Heb de hele laadbak met boormachine en borstel bewerkt, ook de laadklep en de schanieren ijzers
Daarna laadbak ontvet met Thinner
Helemaal met owatrol geverfd
48 uur drogen
Vorige eigenaar heeft niet
alles groen geverfd (naast de knipperlichten enz, zij was eerst zilver
metallic),
dat gelijk maar
meegenomen. Nu is het groen
Je hebt verschillende soort
bussen en verschillende kleuren , maar deze heb ik genomen. Steenslag en
zwarte kleur.
Deze kun je overspuiten in een andere kleur maar ik laat het mooi zo, het
is een bobbelige zwarte grijze kleur
Zijwanden al gedaan, gaat lekker zo
spuiten is het mooiste op 5 Bar
Een zware compressor op 220V gekocht vermogen ongeveer 300 liter
7 bussen gebruikt
Dit is de speciale spuit die ik gekocht heb, die draai je zo op de bus. Werkt volgens het ventury principe
Hier net gespoten
En hier is de laadbak droog, je ziet hier en
daar wat wazige vlekken van de spuit structuur .
Ik laat het zo, maar de steenslag van Motip is eventueel overschilderbaar
met dank aan collega Andre alias Mister Big Block