Project facelift 08-05-2010
Ben al een tijdje aan het voorbereiden met
Project facelift.
Wat gaat er allemaal gebeuren :
- nieuwe spatborden
- andere 2e handse binnenspatborden die ik heb opgeknapt
- andere 2e handse voorfront (van Pepper gekregen) die ik heb opgeknapt
- nieuwe 2 inch Skyjacker suspension bladveren
- nieuwe Skyjacker schokdempers
- nieuwe hoofdremcilinder
- nieuwe stalen headers met koperen pakking
- de uitlaat afmaken, moet nog een oude uitlaat vervangen worden door
een RVS gedeelte
- voor allemaal nieuwe remleidingen
- nieuwe olie + filter
- nieuwe koelvloeistof
- chassisbalken in de brunox zetten , verven en daarna bitumen
Heb vorig jaar 2 nieuwe spatborden gekocht bij vandijckusaparts.nl
.
Ze zijn netjes verpakt in karton, om
beschadiging te voorkomen.
Heb ook nieuwe Skyjacker bladveren gekocht
met een 2 inch suspension ,
en 2 nieuwe Skyjacker voor-schokdempers.
Deze heb ik via via gekocht en mocht eenmalig mee in de container
van
een bedrijf van
USA naar NL :o)
Bekend probleem bij de W200 , voorfront verrot.
Pauze :o)
Wielbouten roesten wat, deze in de brunox gezet. Daarna zwart overgespoten.
Vooras in de Brunox gezet en daarna 2x in de hamerrite gezet
Uitlaat spruitstukken verwijderd en de oude
uitlaat laatste stukje
die ik nog moet vervangen voor een RVS uitlaat
Pauze :o)
Samen met mijn zoon Jeroen de lucht filter, oliefilter en olie vervangen .
Alles zo goed mogelijk geborsteld. Linker chassisbalk alle ditjes en datjes gedemonteerd.
Tijdens het borstelen mijn chassisnummer gevonden,
Hoofdremcilinder verwijderd. Rembekrachtiger geschuurd.
chassisbalken 2x in de brunox gezet.
Linker bladveer ophanging was goed krom, een vorige eigenaar heeft alles aan elkaar gelast.
Deze gaat dus in de prullebak
Oude chassisbeugel voor de bladveer ophanging eraf gehaald.
Eeeeeeh hoe zat dat ook alweer , gelukkig heb ik veel foto's gemaakt.
De chassisbalken zijn klaar om in de hamerrite gezet te worden
Rembekrachtiger geverfd en een nieuwe hoofdremcilinder gekocht bij dodgew200parts.nl.
De schokdempers hoezen en stickers geplaatst
Klein spul geborsteld, valt toch tegen . Is veel werk.
En alles 2x in de brunox gezet.
Alles in de hamerrite gezet
Bezig geweest om de chassisbalken in de bitumen te zetten.
Hier het resultaat
Alles weer rustig aan het opbouwen :o)
Gelukkig heb ik een geheugen steuntje,
Alle losse delen weer gemonteerd
Deze linksvoor bladveer ophanging gekocht voor een prikkie van Ramcharger.
De w200 nog een tegel en klinker verhoogd
Bladveer ophanging geborsteld in de brunox gezet en daarna in de hamerite
Bladveren gemonteerd, de bouten mogen pas vast als de as eronder zit
Vooras zit er nu goed onder.
Daarna de schokdemper eronder gezet en veel dingen
terug geplaatst
Remleidingen voor allemaal vernieuwd, aan 5 meter 5mm leiding had ik net genoeg
Het probleem voor mij was om de voorfront goed te plaatsen.
Alles ff in elkaar gezet om te passen , de voorfront komt op 2 cilinders te staan (body lift) .
Voorfront zwart geverfd , en de nieuwe spatborden aan de binnenkant groen geverfd
Rechterkant weer in elkaar gezet, en verdamper weer gemonteerd. Lijkt allemaal superstrak :o)
De binnenspatbord moet eigenlijk over de buitspatbord rand heen vallen. Maar ik laat het zo.
Koelvin geborsteld, in de brunox gezet en blauw overgespoten
Automaatbak olie + filter vervangen.
Zie ook gele pijl "automaatbakolie niveau pijlstok buis",
hier lekte hij
eerst olie maar daar zit nu een nieuw rubbertje om de buis.
Filter heb ik besteld bij
dodgew200parts.nl
Schokdempers omgedraaid , ze zaten verkeerd om. Kreeg een mailtje van Robbie :o)
Accu ff opgeladen
Versnellingsbak koeling leiding vervangen door 8 mm gasleiding
Na 6 week (door omstandigheden) eindelijk mijn Dodge weer gestart. Moest hem ff horen.
PCV klep gekocht , die was een kleine 5 euro.
Had maar een paar miles gereden en wat maakt
die nieuwe PCV een irritant aanwezig geluid :o(
Gesisssss en getik
Had hem nog gereinigd, maar dat hielp niet.
Snel de oude erop gezet, die was stil zoals het hoort
Fram PCV is dus rommel.
Hieronder is dus de oude pcv weer geplaatst.
Motorkap en parafan aan de binnenkant geverfd
We zijn er bijna :o)
Na veel passen en meten eindelijk de motorkap op zijn plek
De remmen beter ontlucht met motor aan, bumper weer erop gezet.
En
eindelijk weer rijden, de vering is echt perfect. Wat een verschil, hoe
het eerst was.
Ben echt happy.
project is echt geslaagd. Was wel veel werk.
Was nog een klein restpuntje, er zaten gaten in de spatborden.
Staat best wel stoer :o)