Stuurhuis 2
24-12-2007
Ik had na een tijdje rijden weer veel speling in de stuurhuis,
mijn stelschroef op de stuurhuis zat al maximaal ingedraaid. Hele
stuurhuis was gammel.
Na lang wikken en wegen heb ik besloten om
geen stuurbekrachtiging te nemen ,
nieuw setje kost momenteel
1300 euro, 2e hands setje kost 600 euro.
Ik heb een 2e hands stuurhuis
op marktplaats gekocht voor 36 euro inclusief verzendskosten.
Heb ook
geen zin in een andere automerk stuurbekrachtiging op mijn Dodge.
Ik rij al 2,5 jaar zonder
stuurbekrachtiging, en het is goed rijden. Je went eraan, het hoort
erbij.
Ik wou mijn stuurhuis demonteren, maar mijn
stuurhuis zat muurvast.
Ook na 5 dagen kruipolie. Dus heb ik de flex
op de pitmanarm gezet .
En eindelijk hij was los . Er zat toch op de
andere stuurhuis een goeie pitmanarm

Hier zie je links de oude stelschroef helemaal
ingedraaid,
rechts de nieuwe heb ik nog voldoende stel mogelijkheden

Nu weet ik waarom de 2 carrosserrie-ringen
onder de stuurhuis zaten,
ik heb een bodylift en stuur zit zo'n 8cm
hoger dan normaal.
Dus stuurhuisstang was niet in lijn met de stuurstang.
Maar 2 ringen waren niet voldoende ,
de stuurstang en stuurhuisstang
zaten niet in lijn en hierdoor kwamen er rare krachten op de stuurhuis.
Het wrikt en alles gaat kapot

2 jaar terug wou ik met de kids een eindje
rijden , was net van onze oprit ,
kon ik niet meer sturen. Stuur draaien
ging heel licht en banden reageerden er niet meer op.
Dat was ff goed schrikken, de rubber gewapend met touw geval was total
los , zie hieronder

je word steeds vertrouwder met de W200, en nu vallen alle puzzelstukjes
inelkaar.
Dit kwam dus ook omdat de boel niet in lijn zat :o(
Controleer vaak dit gedeelte of alles nog oke is
Hieronder is de stuurhuis verwijderd

Hier is de stuurhuis grondplaat

De onderste gat van de grondplaat heb ik zo
gelaten en gebruikt als draaipunt,
en de grondplaat iets tegen de klok
gedraaid gemarkeerd en 2 gaten geboord.
Het is een oplossing waar ik
niet trots op ben, wil eigenlijk geen gaten boren in de chassisbalken.
Maar aan de andere kant er zitten meerdere gaten in de chassisbalken die
geen nut hebben.
Oude gaten met kit dicht gesmeerd met speciale kit, was
nul graden

Grondplaat past perfect

Stuurhuis gemonteerd maar het stond nog niet
in lijn :o(

Dus toch maar weer 1 carresorie ring eronder
gezet, zie pijl. Alles is nu goed in lijn, zie foto's


De speling is helemaal weg, alle stuur
vetpunten opnieuw ingevet. We kunnen weer rijden :o) |