Suspensionlift 10-10-2010
Heb een 2'' suspensionlift kit gekocht. De
voorkant waren bladveren (zie project facelift).
De achterkant word
verhoogd door blokken. Dat moest nog gebeuren
Van Pepper had ik 3 inch blokken gekregen , zelf had in 2 inch blokken.
Oude veerstroppen door geflexd
Originele blok eraf gehaald om alle roest eraf te halen
Volgend jaar pak ik de roest aan, meeste heb ik even snel weggeborsteld.
De verhogingblok is schuin,
De chassis omhoog gekrikt en blok er tussen geplaatst.
Krik van de chassisbalken weer laten zakken
Dit zijn de nieuwe veerstroppen van de 2'' suspensionkit
Verschil met oude en nieuwe veerstroppen
Nieuwe veerstroppen geplaatst
één achterkant verhoogt
Andere kant oude situatie
Nieuwe situatie , ben er echt helemaal blij
mee.
Maar ik denk dat de achter veren nog wel iets gaan inzakken als ik de bak
vol ga beladen.
Hij is nu extra hoog omdat ik de bladveren los heb gehad
Trekhaak , eerst had ik 46,5cm en met een
verhogingsblok van 7,5cm heb ik nu 59cm.
Denk dat uiteindelijk de achterkant nog 5 cm gaat zakken als ik de bak vol
gooi.
Eerst maar een tijdje rijden en dan de trekhaak aanpassen.
Heb 33 inch banden ipv van 31 inch, en heb een 4 inch bodylift.En nu met 2
inch suspensionlift.
Achterkant hoogte
Voorkant bij voorraam
Achteraf was een suspensionlift met 4
bladveren beter geweest,
want de achterveren zijn oud en hangen een beetje
door.
Maar 2 bladveren voor en 2 blokken achter paste binnen mijn budget.
Dankzij de 3'' verhogingsblok van Pepper vang ik dit wat op.
Ben er heel blij mee .