Menu

Tuimelaars  21-11-2012

Als ik 20km constant 80km/uur of harder reed, begon mijn motorblok te tikken.
Dat was ook de reden dat ik mijn blok uit elkaar gehaald heb.
Als ik dan langzamer reed was de tik weer weg.
Maar na mijn motorblok revisie was het probleem nog niet verdwenen terwijl alles schoon en nieuw is.
De tuimelaars waren nog niet nieuw, deze zijn versleten.
Heb daarom nieuwe besteld, hieronder zijn de oude tuimelaars.
Nu heb je 2 soorten tuimelaars, rechts en links.
Dodge W200 motor 318 cui tuimelaars
Mooie foto vind ik zelf :o)
Dodge W200 motor 318 cui tuimelaars
Dodge W200 motor 318 cui tuimelaars
Heb even moeten zoeken maar zo zit het bij 1-3-5-7 . Zie ook radiatorslang aansluiting.
De andere kop is 180 graden gedraaid . Dan heb je een rechter tuimelaar vooraan.
Dodge W200 motor 318 cui tuimelaars
Linker en rechter tuimelaar
Dodge W200 motor 318 cui tuimelaars
R-861 rocker arm - left       R-862 rocker arm - right
Dodge W200 motor 318 cui tuimelaars
Heb alle tuimelaars op een PVC buisje geplaatst
Dodge W200 motor 318 cui tuimelaars
Morgen is het kerst, en het is vandaag 10 graden. Mooi sleutel weer dus :o) want ik doe alles op de oprit.
Zie pijl, dat is de olie kanaal die de tuimelaar buis voorziet van olie.
Hierdoor worden alle tuimelaars weer voorzien van olie
Dodge W200 motor 318 cui tuimelaars
@#$%^&*() bout afgebroken , gelukkig heb ik de afgebroken schroefdraad eruit kunnen peuteren.
Had mijn moment sleutel op 40Nm. Volgens mij heeft deze kuren
Dodge W200 motor 318 cui tuimelaars
Gelukkig had ik een bout op voorraad :o)
Dodge W200 motor 318 cui tuimelaars
Tuimelaars ingesmeerd met vaseline
Dodge W200 motor 318 cui tuimelaars
Tuimelaar as weer vastgezet
Dodge W200 motor 318 cui tuimelaars
In alle tuimelaars wat olie gedaan (geen foto van).
Boel in elkaar gezet.